Veelgestelde vragen
U kunt ons altijd whatsappen, mailen of bellen, maar mischien staat het antwoord op u vraag ook wel tussen de veelgestelde vragen hieronder. Mocht uw vraag niet ertussen zitten, aarzel niet en contacteer ons zodat we u te woord kunnen staan.
Ga naar www.duqan.nl of download de app. Maak een account en specificeer je adres of afleverlocatie en start met inkopen. De Duqan website en app is een volledige supermarkt alsmede een winkel, waar je rustig kunt rondkijken. Met één tik plaats je producten in je winkelmandje.
Heb je alles gevonden? Ga dan naar je winkelmandje. Kies een bezorgmoment en reken af. Op de bezorgdag laten we je tot op de minuut nauwkeurig weten hoe laat we bij je zijn en neem je de boodschappen in ontvangst van onze bezorger. Klaar!
Nee, we hebben geen minimaal bestelbedrag. Of je een zakje chips binnen 30 minuten wilt ontvangen of je compleet boodschappen wilt bestellen. Voor bestellingen boven €30 bezorgen we je boodschappen gratis aan huis in de steden en dorpen waar we met onze eigen Duqan busjes bezorgen.
Op dit moment rijden onze Duqan busjes niet in elk stad of dorp, tijdens het afronden van de order of in elk productpagina ziet u direct of we uw boodschappen met onze eigen auto's bezorgen of met een externe bezorgdienst. Gebieden buiten onze eigen bezorgdienst bereik hebben we gratis bezorging boven €75.
Natuur! Als je oud genoeg bent om deuren te openen, mag je ook boodschappen in ontvangst nemen. Houd er rekening mee dat we geen alcoholische dranken en sigaretten aan minderjarigen mogen overhandigen. De bezorger kan eventueel om legitimatie vragen.
Op dit moment rijden onze Duqan busjes niet in elk stad of dorp, tijdens het afronden van de order of in elk productpagina ziet u direct of we uw boodschappen met onze eigen auto's bezorgen of met een externe bezorgdienst.
Is er iets mis met een product dat je hebt ontvangen? Dat vinden we heel vervelend. Stuur ons een berichtje via whatsapp of bel ons even, dan maken we het graag goed met je. Heb je er een foto van? Het helpt altijd als je deze meestuurt. Dan kunnen we beter zien wat de oorzaak is en gaan we ons uiterste best doen om te voorkomen dat het nog eens gebeurt. Je hebt natuurlijk ook op al je aankopen de wettelijke garantie. Dit wil zeggen dat alle producten moeten voldoen aan je redelijke verwachtingen.
Je kunt in onze app heel veilig en simpel betalen via iDEAL. Je krijgt automatisch de optie om via internetbankieren met de app van je bank op je telefoon of tablet te betalen.
Na je eerste bestelling kan je er ook voor kiezen om achteraf te betalen, met automatische incasso. Gebruik je hiervoor een buitenlands rekeningnummer? Laat het ons even weten via de klantenservice, dan zorgen we dat je betalingen goed aankomen.
De volgende regulieren betaalmethoden accepteren we op onze website en app:
Na je eerste bestelling kan je er ook voor kiezen om achteraf te betalen, met automatische incasso. Gebruik je hiervoor een buitenlands rekeningnummer? Laat het ons even weten via de klantenservice, dan zorgen we dat je betalingen goed aankomen.
Als we u geaccrediteerd hebben dan kunt u tijdens het afrekenen eventueel kiezen voor contant en pin betaling.
Onze bezorgers nemen dan speciaal voor uw bestelling een pin terminal en een portemonnee met beperkt wisselgeld voor contant transacties mee.
U kunt de beschikbare tijdstippen kiezen wanneer u alle producten in uw winkelwagen plaatst. Kies de dag en het tijdstip die u het beste uitkomen. De tijdslots hebben altijd een venster van een uur waarin de levering wordt geplaatst. Tijdens de levering, krijgt u een notificatie met de track en trace van uw bestelling.
Op dit moment rijden onze Duqan busjes niet in elk stad of dorp, tijdens het afronden van de order of in elk productpagina ziet u direct of we uw boodschappen met onze eigen auto's bezorgen of met een externe bezorgdienst.
Overdag kunt u doorlopend bestellingen plaatsen voor snelle levering. Voordat u uitcheckt, kunt u kiezen tussen een normaal bezorgmoment of een snelle bezorging binnen 30 minuten. Voor snelle bezorging reken we altijd €2.99 express kosten. Na de bestelling stuurt Duqan je een sms of e-mail met de track and trace van je bestelling, zodat je die kan volgen.
Op dit moment rijden onze Duqan busjes niet in elk stad of dorp, tijdens het afronden van de order of in elk productpagina ziet u direct of we uw boodschappen met onze eigen auto's bezorgen of met een externe bezorgdienst.
Als je een bestelling eenmaal hebt geplaatst, kun je het bezorgmoment helaas niet meer veranderen. Wil je ons op een ander moment laten langskomen? Dan raden we je aan de bestelling te annuleren en opnieuw te plaatsen voor een ander moment.
Je kunt je bestelling binnen een uur na de bestelling annuleren. Zodra je de bestelling hebt geannuleerd, kun je ‘m heel makkelijk opnieuw toevoegen via “Bestellingen”. Alle producten liggen dan in één keer in je mandje. Zo hoef je niet alles opnieuw bij elkaar te zoeken. Kies het bezorgmoment dat jou uitkomt, reken af en klaar is Kees!
Heb je een bestelling geplaatst maar wil je die toch niet ontvangen? Dan kun je ‘m uiteraard nog annuleren. Zorg wel dat je de bestelling uiterlijk binnen twee uur annuleert.
Wel heb je het recht om producten die je niet wilt hebben naar ons te retourneren. Je kunt het artikel dan mee teruggeven aan de bezorger (bij je volgende bestelling), of binnen 14 dagen na het melden van de herroeping terugsturen. De directe kosten van het terugsturen zijn voor jouw rekening. De herroepingstermijn van 14 dagen vangt aan op de dag nadat de boodschappen door ons bij jou zijn afgeleverd.
Om gebruik te maken van je herroepingsrecht, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld een brief of e-mail) laten weten dat je de overeenkomst wilt herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping, maar dat is niet verplicht.
Jouw herroeping valt binnen de herroepingstermijn wanneer je de herroepingsverklaring naar ons opstuurt voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Wij betalen het aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben teruggekregen of tot het moment dat je hebt aangetoond deze te hebben opgestuurd. Ook mogen we eventueel, mocht je het product meer gebruikt hebben dan nodig is om de aard, kenmerken en de werking ervan vast te stellen, de waardevermindering van het product verrekenen met het bedrag dat we terugstorten.
Helaas is het vanwege de beperkte houdbaarheid niet mogelijk om verse producten te retourneren. Onder verse producten vallen onder andere: vlees, vis, groente, fruit, diepvriesproducten, zuivel en kaas.
Uiteraard mag je houdbare producten met een lange houdbaarheidsdatum en non-foodproducten wel aan ons teruggeven zonder opgave van redenen. Je hebt hier 14 dagen de tijd voor.
Goed om te weten: vaak is er een betere oplossing dan terugsturen, dus we raden je aan van tevoren altijd even contact op te nemen met de klantenservice.
Ja wij nemen retourpakketjes van PostNL, DHL, GLS, en DPD aan mits het een maximale afmetingen van 56x36x29 cm heeft en niet zwaarder dan 25 kg.
De pakketjes die we meenemen, worden bij ons opgehaald door een van de transporteurs. Daarmee is Duqan dus een servicepunt. Die optie kan je dus ook kiezen wanneer je webwinkel je vraagt een methode te kiezen.
Je krijgt van ons via mail een bewijs van inlevering. Elke dag komt een van de transporteurs de ingeleverde pakketjes bij ons ophalen. Zij zorgen ervoor dat jouw pakketje aankomt bij de webwinkel waar je het product hebt gekocht. Heb je geen mailtje ontvangen? Laat het ons dan even weten via Whatsapp.
Let op de volgende punt bij het meegeven aub:
Als een pakket niet goed is ingepakt of dichtgemaakt mogen we een toeslag van €1,00 bereken als handelingskosten.
Ja graag! We nemen onze Duqan tasjes en bijna alle soorten statiegeldflessen weer mee terug. Geef ze bij de volgende bestelling mee aan de bezorger en wij zorgen ervoor dat je het statiegeld ontvangt. Wanneer je met iDeal betaalt maken we het statiegeld over naar je rekening binnen drie werkdagen of als aagegeven crediet tegoed aan je account. Als je met automatische incasso of Maestro betaalt wordt het verrekend met het totaalbedrag. Weet je niet zeker of jouw flessen kunnen worden ingeleverd? Check het statiegeld-etiket op de fles of vraag het aan de bezorger. Wij zorgen ervoor dat al het plastic netjes wordt gerecycled. Let op: het maximum aantal statiegeldflessen dat je bij ons kunt inleveren zijn 99 flessen per bestelling.
Bij Duqan kan je ook je gebruikte batterijen inleveren. Daarnaast verkopen wij ook Nespresso en andere merken die in aluminium cups komen, de cups mag je in de daarvoor bestemde recyclezak doen en mee geven aan de bezorger.
Alles wat we ophalen om te recyclen is een service en redelijkerwijze gebruikt worden. Bij grote aantalen mogen onze bezorgers het weigeren.
